Checklista innan aktivera larmtjänsten

Innan vi aktiverar larmtjänsten och kopplar ditt larm till larmcentral och väktare så vill vi inspektera din installation och dina inställningar. Det gör vi genom att du drar ett testlarm (läs mer här om hur du gör det), varvid Gardios kundtjänst kan titta på dessa larmbilder och se om kamerorna rätt monterade etc. Efter godkänd installation meddelar vi dig och kopplar in ditt larm till larmcentralen. 

Detta tittar vi på:

  • Kamerorna tittar på relevanta områden? Entré, genomgångsrum...
  • Kamerabilden vänd åt rätt håll, tex vid takmontering.
  • Kamerans vy ej skymd av tex takkrona eller annat nedhängande.
  • Kameran tittar inte in något närliggande samtidigt som den skall se långt i ett stort rum (för då kommer den på natten bländas av ljusreflexer från det närliggande objektet och resten av bilden blir svart).
  • Larmadress och återställningskod korrekt ifylld.
  • Kontaktpersoner inlagda med telefonnummer så larmcentralen har något att kontakta om larmet går.
  • Vilken larmcentralstjänst du skall ha enligt din beställning, samt att larmadressen har väktartäckning ifall det skall ingå i abonnemanget.
 
OBS att det kan vara svårt för oss att se allt på bilderna så vårt godkännande är ingen garanti för att det fungerar. Du kan ju t.ex. ha en dörr som öppnas och skymmer kameran, men som vi inte kan se på bilderna. Men vi hjälper dig väldigt gärna med råd om du behöver hjälp!
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer