Det är enkelt att ta med sig sitt Gardiolarm till en ny adress om du skall flytta! Vill du överlåta ditt abonnemang till någon annan så läser du nedanför hur du går tillväga. Överlåtelsen är kostnadsfri.
Hur gör jag om jag vill överlåta avtalet till annan person eller mellan makar/sambo.
Skicka in en påskriven blankett för begäran om överlåtelse (skall skrivas under av både dig och tillträdande kund). Klicka här för att hämta blanketten.
Blanketten skall skickas in till Gardio senast en månad innan önskad överlåtelse. Det är att föredra för oss om efter signering av blanketten skannar eller tar en bild på den och skickar till oss på support@gardio.se. Detta påskyndar handläggningstiden avsevärt. Om du önskar skicka via post så finner du adressen längst ned på blanketten.
Observera att detta endast är en begäran om överlåtelse. Överlåtelsen blir giltig först sedan Gardio accepterat den skriftligen via epost.
Villkor för överlåtelse
Den tillträdande kunden tar över betalningsansvaret för abonnemanget från och med överlåtelsedatumet. För att överlåtelse skall godkännas så skall alla fakturor fram till överlåtelsedatumet vara betalda, och om det är bindningstid kvar på avtalet så måste den tillträdande kunden gå igenom vår kreditkontroll.
Hur kommer tillträdande kunden sedan igång
Om du vill rensa larmet så tillträdande kund inte ärver dina användare och historik med bilder etc. så byter vi ut centralenheten. I så fall skickar vi dig en ny, samt en returfraktsedel för att returnera den gamla. Du ger larmet med den nya centralenheten till tillträdande kund, samt returnerar den gamla centralenheten till oss snarast efter överlåtelsedatumet. Vi hjälper sedan tillträdande kund igång med att flytta över kameror etc.
Skall tillträdande kund däremot behålla samma centralenhet och konto så lägger du själv upp denne som användare och skickar en inbjudan via Mina Sidor, samt instruerar tillträdande kund om hur larmet fungerar.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.