Överlåtelse av avtal

Det är enkelt att ta med Gardio till ny adress om du skall flytta! Vill du överlåta ditt abonnemang till någon annan så läs nedan hur du gör! Överlåtelsen är kostnadsfri.

Hur gör jag om jag vill överlåta avtalet till annan person

Skicka in påskriven blankett för begäran om överlåtelse (skall skrivas under av både dig och tillträdande kund). Klicka här för att hämta blanketten.

Blanketten skall skickas in till Gardio senast en månad innan önskad överlåtelse.

OBS att detta endast är en begäran om överlåtelse, och blir giltig först sedan Gardio accepterat den skriftligen via epost.

Villkor för överlåtelse

Den tillträdande kunden tar över betalningsansvaret för abonnemanget från och med överlåtelsedatumet. För att överlåtelse skall godkännas så skall alla fakturor fram till överlåtelsedatumet vara betalda, och om det är bindningstid kvar på avtalet så måste den tillträdande kunden måste gå igenom vår kreditkontroll.

 

 

Hur kommer tillträdande kunden sedan igång

Om du vill rensa larmet så tillträdande kund inte ärver dina användare och historik med bilder etc så byter vi ut centralenheten. Iåfall skickar vi dig en ny, samt en returfraktsedel för att returnera den gamla. Du ger larmet med den nya centralenheten till tillträdande kund, samt returnerar den gamla centralenheten till oss snarast efter överlåtelsedatumet. Vi hjälper sedan tillträdande kund igång med att flytta över kameror etc.

Skall tillträdande kund däremot behålla samma centralenhet och konto så lägger du själv upp denne som användare och skickar inbjudan via Mina Sidor, samt instruerar tillträdande kund om hur larmet fungerar.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer