FAQ

 

  • Varför fungerar inte mitt internet?
    Om ditt internet inte fungerar så följ guiden: Internet fungerar inte

  • Vilket LAN-uttag ska jag använda i fiberboxen?
    Du kan använda valfritt uttag då vi använder "
    Free seating".
     
  • Hur många enheter kan jag ansluta till min fiberbox?
    Du har alltid minst två IP-adresser, detta beror på vilken internetleverantör du har då det är de som tillhandahåller IP-adresser. En IP-adress är till en enhet.
     
  • Om jag bara har två IP-adresser men tre datorer, tre mobiler och TV, hur gör jag då???
    Misströsta inte, allt du behöver är två IP-adresser för det mesta. Du kopplar in en router till din fiberbox och sedan kopplar du TV-boxen till fiberboxen. Därefter kopplar du in dina tre datorer till routern och ansluter dina tre mobiler till routerns WiFi.
     
  • Jag behöver en publik IP-adress, vad gör jag?
    I detta fall så kontaktar du din internetleverantör och ber om en sådan IP-adress.
     
  • Vilka portar är öppna?
    Alla portarna är öppna och inget är blockerat.

  • Mitt online-spel fungerar inte, varför?
    Om ditt spel inte fungerar, säkerställ först att du har internetuppkoppling. Om det ändå inte fungerar så beror det på den routern du använder. Fiberboxen från Stadsnätsbolaget blockerar nämligen inte något.
     
  • Mitt internet är långsamt, kan jag göra något?
    Om du upplever att ditt internet inte fungerar optimalt eller under din förväntan så gå till följande guide: Optimera min internethastighet

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer