Vanliga frågor om fiber från Open Infra

 

  • Varför fungerar inte mitt internet?
    Om ditt internet inte fungerar så följ guiden: Internet fungerar inte

  • Vilket LAN-uttag ska jag använda i fiberboxen?
    Du kan använda valfritt uttag då vi använder "
    Free seating".
     
  • Hur många enheter kan jag ansluta till min fiberbox?
    Antalet enheter du kan ansluta beror på hur många IP-adresser som du får från din bredbandsoperatör. Normalt bör du få minst två IP-adresser vilket innebär att du kan ansluta två enheter. Vi rekommenderar dock att du alltid ansluter en router till fiberboxen, och sedan ansluter andra enheter till routern. Till en router kan du ansluta i princip obegränsat antal enheter.
     
  • Om jag bara har två IP-adresser men tre datorer, tre mobiler och TV, hur gör jag då???
    Misströsta inte, allt du behöver är två IP-adresser för det mesta. Du kopplar in en router till din fiberbox  och sedan kopplar du in dina tre datorer till routern och ansluter dina tre mobiler till routerns WiFi. TV-boxen ansluter du normalt till fiberboxen
     
  • Jag behöver en publik IP-adress eller fast IP-adress, vad gör jag?
    I detta fall så kontaktar du din internetleverantör och ber om en publik eller fast IP-adress.
     
  • Vilka portar är öppna?
    Alla portarna är öppna och inget är blockerat.

  • Mitt online-spel fungerar inte, varför?
    Om ditt spel inte fungerar, säkerställ först att du har internetuppkoppling. Om det ändå inte fungerar så beror det på den routern du använder. Fiberboxen från Open Infra blockerar nämligen inte något.
     
  • Mitt internet är långsamt, kan jag göra något?
    Om du upplever att ditt internet inte fungerar optimalt eller under din förväntan så gå till följande guide: Mitt internet går för långsamt

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer