Felanmäla internet

Introduktion till denna guide.

Om du önskar rapportera ett problem efter att ha följt den relevant guiden så hittar du formuläret som du behöver fylla i på denna sida.

Vi behöver att formulären är ifyllda innan du kontaktar kundtjänst, att kontakta kundtjänst utan att följa de relevanta guiderna som finns och fylla i formuläret kommer inte resultera i snabbare service då du kommer bli hänvisad till den guide du behöver använda.

Vad för fel ska jag anmäla?

  1. Inget internet:
    I det fall att ditt internet aldrig fungerat sedan installation så ber vi dig kontakta Open Infra.

    Om ditt internet nyligen slutat fungera så följ nedan guide och använd formuläret som du finner längre ner på denna sida. Du kan klicka på ovan rubrik för att komma till formuläret och du kan klicka på nedan länk för att komma till relevant guide.
    Felsök din fiberanslutning

  2. Långsam internethastighet:
    Om ditt internet blivit långsamare så följ nedan guide och använd formuläret som du finner längre ner på denna sida. Du kan klicka på ovan rubrik för att komma till formuläret och du kan klicka på nedan länk för att komma till relevant guide.
    Felsök din fiberanslutning

Var god kopiera nedan guide inklusive rubrik och klistra in i ett dokument på mobil eller dator och fyll i punkterna medan du följer guiden och skicka sedan till support@gardio.se.

1. Inget internet

  1. Vad för CPE har du? CTS or Inteno?
  2. Vad har du för MAC-adress på din CPE?
  3. Vad har PWR-lampan för färg på din CPE?

  4. Hur länge sedan började problemet?

  5. Fyll i uppgifterna om din felsökning
    1. Har all annan utrustning kopplats ur din CPE?
    2. Är strömadaptern kall när den är kopplad till CPE?
    3. Har du testat med en annan strömadapter?
  6. Adress där du upplever problem.
    1. gatuadress.
    2. lägenhetsnummer.
    3. postnummer.
    4. Ort.

2. Långsam internethastighet

  1. Vad för CPE har du? CTS or Inteno?
  2. Vad har du för MAC-adress på din CPE?
  3. Vad har PWR-lampan för färg på din CPE?
  4. Vad har WAN-lampan för färg på din CPE?

  5. Hur länge sedan började problemet?
  6. Vad för internethastighet får du?

  7. Fyll i uppgifterna om din felsökning
    1. Har all annan utrustning kopplats ur din CPE?
    2. Är en dator kopplad direkt till en LAN-port på din CPE med en nätverkskabel?
    3. Är nätverkskabeln av typen CAT 6?
    4. Har du använt google chrome vid test av internethastighet?

  8. Vad för datormärke och modell har du använt under testet, om flera datorer skriv samtliga.

  9. Adress där du upplever problem.
    1. gatuadress.
    2. lägenhetsnummer.
    3. postnummer.
    4. Ort.
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer